Forum użytkowników motoroweru Simson S50
Simson S50. Problemy, porady, pomysły, dyskusje. Na temat.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum użytkowników motoroweru Simson S50 Strona Główna
->
Problemy, pytania
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Simson S50
----------------
Problemy, pytania
Pomysły, modyfikacje
Nasze S50
Wolna dyskusja
Wygląd
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
michall
Wysłany: Pon 11:12, 02 Lip 2007
Temat postu:
Tak więc:
Czujnik możesz sprawdzić na postoju przy wyłączonym i zimnym silniku mierząc tylko rezystancję - chodzi tylko o to, czy nie ma na nim przerwy. oczywiście w tym czasie odłącz czujnik od modułu.
Jeśli oporność jest nieskończenie wysoka, może wskazywać to na przerwę w uzwojeniu cewki. W takim przypadku spróbuj podgrzać czujnik np. suszarką do włosów - drut powinien się rozszerzyć i przerwa powinna się zlikwidować na chwilę - i jeśli przerwa zniknie, to oznacza, że czujnik jest prawdopodobnie uszkodzony.
Pomiar napięcia na uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia - jeśli już, to raczej woltomierzem analogowym, bo cyfrowy może mieć zbyt małe próbkowanie i raczej przy podwyższonych obrotach silnika. Nie próbowałem wykonywać takie pomiary - tak więc nie wiem na ile jest to miarodajne. Pamiętaj również, że w przypadku instalacji z zapłonem elektronicznym powinno się tam pojawić napięcie około 400 V.
Cewkę wysokiego napięcia możesz sprawdzić także pod kątem występowania przerw na uzwojeniach - oczywiście po odłączeniu jej od instalacji.
Pamiętaj o problemach, które mogą być spowodowane kiepskimi połączeniami - napisałem o tym w innym temacie: Np. problem przy połączeniu zacisku "1" cewki w.n. z masą może skutkować awarią tej cewki, a problem z połączeniem zacisku "31" modułu z masą i stacyjką może spowodować uszkodzenie modułu.
Oczywiście wymiana kondensatora to nie rozwiązanie
- w wersjach z zapłonem sterowanym elektronicznie nie ma tego kondensatora. Kondensator(y?) owszem są, ale w module zapłonowym, który jest nierozbieralny, zresztą pełnią zupełnie inną rolę w tym przypadku.
buko10
Wysłany: Wto 16:09, 26 Cze 2007
Temat postu:
Kup nowy kondensator ja tez nie mialem iskry i kupilem nowy kondensator i jest git
Gość
Wysłany: Pon 21:21, 04 Cze 2007
Temat postu: Brak iskry
Walczę z odpaleniem mojego simka. Objaw to brak iskry, jeśli ktoś mógłby mi pomóc to z góry dziękuję. Nie ma napięcia na cewce na niskim napięciu. Z modułu nie wychodzi napięcie na cewkę. Moduł kupiony nowy. Nie wiem jakie powinno wychodzić napięcie z czujnika impuslów w magnecie (coś wychodzi ale nieiwele). Jeśli ktoś może mi podpowiedzieć co robić to bardzo proszę.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin