michall |
Wysłany: Pon 11:12, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
Tak więc:
Czujnik możesz sprawdzić na postoju przy wyłączonym i zimnym silniku mierząc tylko rezystancję - chodzi tylko o to, czy nie ma na nim przerwy. oczywiście w tym czasie odłącz czujnik od modułu.
Jeśli oporność jest nieskończenie wysoka, może wskazywać to na przerwę w uzwojeniu cewki. W takim przypadku spróbuj podgrzać czujnik np. suszarką do włosów - drut powinien się rozszerzyć i przerwa powinna się zlikwidować na chwilę - i jeśli przerwa zniknie, to oznacza, że czujnik jest prawdopodobnie uszkodzony.
Pomiar napięcia na uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia - jeśli już, to raczej woltomierzem analogowym, bo cyfrowy może mieć zbyt małe próbkowanie i raczej przy podwyższonych obrotach silnika. Nie próbowałem wykonywać takie pomiary - tak więc nie wiem na ile jest to miarodajne. Pamiętaj również, że w przypadku instalacji z zapłonem elektronicznym powinno się tam pojawić napięcie około 400 V.
Cewkę wysokiego napięcia możesz sprawdzić także pod kątem występowania przerw na uzwojeniach - oczywiście po odłączeniu jej od instalacji.
Pamiętaj o problemach, które mogą być spowodowane kiepskimi połączeniami - napisałem o tym w innym temacie: Np. problem przy połączeniu zacisku "1" cewki w.n. z masą może skutkować awarią tej cewki, a problem z połączeniem zacisku "31" modułu z masą i stacyjką może spowodować uszkodzenie modułu.
Oczywiście wymiana kondensatora to nie rozwiązanie - w wersjach z zapłonem sterowanym elektronicznie nie ma tego kondensatora. Kondensator(y?) owszem są, ale w module zapłonowym, który jest nierozbieralny, zresztą pełnią zupełnie inną rolę w tym przypadku. |
|