Autor |
Wiadomość |
michall |
Wysłany: Nie 21:23, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
No, za regulator to tego nie można uznać. Studiuję automatykę i robotykę, więc wiem . Ale w jakimś sporym uproszczeniu... W każdym razie chodzi mi tylko o to, byśmy byli świadomi, bo świadomym być jest fajnie:)
Jak najbardziej zapraszam do zarejestrowania się. |
|
|
Pawel Tomaszów Maz |
Wysłany: Czw 21:33, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
No ja sobie wypraszam pięknie napisałem "regulator napięcia"
Chyba się zarejstruje na forum. |
|
|
limak |
Wysłany: Śro 18:51, 16 Sty 2008 Temat postu: |
|
oj faktycznie, pewnie i masz rację, nie znam sie na tym zabardzo i tylko przekazałem to co usłyszałem gdzieś indziej...Ale dziekuję za uświadomienie |
|
|
michall |
Wysłany: Wto 18:50, 15 Sty 2008 Temat postu: |
|
To NIE jest tyrystor. Ludzie, czy wyście powariowali z tym tyrystorem...
Jakiś "wynalazca" napisał gdzieś w internecie pod zdjęciem tego urządzenia "tyrystor" i informacja się rozprzestrzenia. TYRYSTOR to dioda sterowana, jest to element elektroniczny z trzema wyprowadzeniami, a nie urządzenie. To, co jest w S50 nawet nie zawiera w sobie tyrystora. To, co jest w S50 jest ciekawym i prostym urządzonkiem zawierajacym w sobie 2 cewki i jedną diodę prostowniczą. Dioda prostuje napięcie, a jedna z cewek je obniża. A że jest to cewka, jej impedancja zwiększa się wraz ze zwiększaniem się częstotliwości zmian prądu (czyli wraz ze zwiększaniem obrotów silnika), tak więc w pewien sposób stabilizuje napięcie ładowania akumulatora, jednak jest to rozwiązanie dalekie od ideału.
Druga cewka stabilizuje napięcie na niektórych odbiornikach, np. na tylnej żarówce pozycyjnej i podświetleniu licznika.
Tyle o tyrystorach i innych. Ludzie, na takim dobrym forum takie bzdury, wstydził byś się limak, takie bzdury;) Ale człowiek się ciągle uczy i dobrze:) |
|
|
limak |
Wysłany: Śro 23:05, 09 Sty 2008 Temat postu: |
|
30 - moduł zapłonowy
34 - tyrystor (odpowiada za ładowanie akumulatora) |
|
|
sajmon92 |
Wysłany: Śro 21:12, 09 Sty 2008 Temat postu: |
|
jeszcze jedno takie pytanko w powyższym schemacie jest nr 34 i 30 tylko niewiem co to jest pomoze mi ktos ??? albo jak by ktos mial po polsku opis caly było by naj lepiej prosze o szybką odpowiedz:) |
|
|
pawel tomasdzow maz |
Wysłany: Śro 15:28, 09 Sty 2008 Temat postu: |
|
Jezeli masz stacyjke to nowa nie jest potrzebna. Jezeli jest to s50b2 tak jak napisales to tam byly oryginalnie montowane i nie musisz jej zmieniac |
|
|
sajmon92 |
Wysłany: Wto 21:56, 08 Sty 2008 Temat postu: |
|
a stacyjka jest mi potrzebna ?? |
|
|
pawel tomaszow maz |
Wysłany: Pon 15:08, 07 Sty 2008 Temat postu: |
|
W sklepie a jak nie masz blisko takiego sklepu to moze od kogos?????
Te czesci powinny byc w normalnym sklepie z czesciami do motocykli i motorowerow. |
|
|
sajmon92 |
Wysłany: Nie 21:14, 06 Sty 2008 Temat postu: |
|
a gdzie moge kupic kostke bezpiecznikow i regu napiecia ?? |
|
|
Pawel Tomaszow Maz |
Wysłany: Czw 13:50, 03 Sty 2008 Temat postu: |
|
Jeszcze regulator napiecia/kostka na bezpieczniki i 2 bezpieczniki |
|
|
limak |
Wysłany: Śro 21:15, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
Właściwie to tylko przełącznik, przerywacz i przewody żeby to wszystko spiąć. Zasilanie kierunkowskazów oczywiście ma być z akumulatora. TEN schemat powinien Ci sie przydać. |
|
|
sajmon92 |
Wysłany: Śro 18:53, 02 Sty 2008 Temat postu: elektryka |
|
Witam Mam takie pytanie co potrzebuje zeby podlaczyc w Simsonie S50 B2 kierunki przy okazji wymieniam cala elektryke ale nic nie mam co potrzebuje zeby wszystko działało elegancko prosze o szybka odpowiedz |
|
|