Forum Forum użytkowników motoroweru Simson S50 Strona Główna Forum użytkowników motoroweru Simson S50
Simson S50. Problemy, porady, pomysły, dyskusje. Na temat.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak iskry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników motoroweru Simson S50 Strona Główna -> Problemy, pytania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 21:21, 04 Cze 2007    Temat postu: Brak iskry

Walczę z odpaleniem mojego simka. Objaw to brak iskry, jeśli ktoś mógłby mi pomóc to z góry dziękuję. Nie ma napięcia na cewce na niskim napięciu. Z modułu nie wychodzi napięcie na cewkę. Moduł kupiony nowy. Nie wiem jakie powinno wychodzić napięcie z czujnika impuslów w magnecie (coś wychodzi ale nieiwele). Jeśli ktoś może mi podpowiedzieć co robić to bardzo proszę.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buko10




Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:09, 26 Cze 2007    Temat postu:

Kup nowy kondensator ja tez nie mialem iskry i kupilem nowy kondensator i jest git

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michall
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Krosna

PostWysłany: Pon 11:12, 02 Lip 2007    Temat postu:

Tak więc:

Czujnik możesz sprawdzić na postoju przy wyłączonym i zimnym silniku mierząc tylko rezystancję - chodzi tylko o to, czy nie ma na nim przerwy. oczywiście w tym czasie odłącz czujnik od modułu.
Jeśli oporność jest nieskończenie wysoka, może wskazywać to na przerwę w uzwojeniu cewki. W takim przypadku spróbuj podgrzać czujnik np. suszarką do włosów - drut powinien się rozszerzyć i przerwa powinna się zlikwidować na chwilę - i jeśli przerwa zniknie, to oznacza, że czujnik jest prawdopodobnie uszkodzony.

Pomiar napięcia na uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia - jeśli już, to raczej woltomierzem analogowym, bo cyfrowy może mieć zbyt małe próbkowanie i raczej przy podwyższonych obrotach silnika. Nie próbowałem wykonywać takie pomiary - tak więc nie wiem na ile jest to miarodajne. Pamiętaj również, że w przypadku instalacji z zapłonem elektronicznym powinno się tam pojawić napięcie około 400 V.

Cewkę wysokiego napięcia możesz sprawdzić także pod kątem występowania przerw na uzwojeniach - oczywiście po odłączeniu jej od instalacji.

Pamiętaj o problemach, które mogą być spowodowane kiepskimi połączeniami - napisałem o tym w innym temacie: Np. problem przy połączeniu zacisku "1" cewki w.n. z masą może skutkować awarią tej cewki, a problem z połączeniem zacisku "31" modułu z masą i stacyjką może spowodować uszkodzenie modułu.

Oczywiście wymiana kondensatora to nie rozwiązanie Smile - w wersjach z zapłonem sterowanym elektronicznie nie ma tego kondensatora. Kondensator(y?) owszem są, ale w module zapłonowym, który jest nierozbieralny, zresztą pełnią zupełnie inną rolę w tym przypadku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników motoroweru Simson S50 Strona Główna -> Problemy, pytania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin