|
Forum użytkowników motoroweru Simson S50 Simson S50. Problemy, porady, pomysły, dyskusje. Na temat.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 21:21, 04 Cze 2007 Temat postu: Brak iskry |
|
|
Walczę z odpaleniem mojego simka. Objaw to brak iskry, jeśli ktoś mógłby mi pomóc to z góry dziękuję. Nie ma napięcia na cewce na niskim napięciu. Z modułu nie wychodzi napięcie na cewkę. Moduł kupiony nowy. Nie wiem jakie powinno wychodzić napięcie z czujnika impuslów w magnecie (coś wychodzi ale nieiwele). Jeśli ktoś może mi podpowiedzieć co robić to bardzo proszę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buko10
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:09, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Kup nowy kondensator ja tez nie mialem iskry i kupilem nowy kondensator i jest git
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michall
Administrator
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Krosna
|
Wysłany: Pon 11:12, 02 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Tak więc:
Czujnik możesz sprawdzić na postoju przy wyłączonym i zimnym silniku mierząc tylko rezystancję - chodzi tylko o to, czy nie ma na nim przerwy. oczywiście w tym czasie odłącz czujnik od modułu.
Jeśli oporność jest nieskończenie wysoka, może wskazywać to na przerwę w uzwojeniu cewki. W takim przypadku spróbuj podgrzać czujnik np. suszarką do włosów - drut powinien się rozszerzyć i przerwa powinna się zlikwidować na chwilę - i jeśli przerwa zniknie, to oznacza, że czujnik jest prawdopodobnie uszkodzony.
Pomiar napięcia na uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia - jeśli już, to raczej woltomierzem analogowym, bo cyfrowy może mieć zbyt małe próbkowanie i raczej przy podwyższonych obrotach silnika. Nie próbowałem wykonywać takie pomiary - tak więc nie wiem na ile jest to miarodajne. Pamiętaj również, że w przypadku instalacji z zapłonem elektronicznym powinno się tam pojawić napięcie około 400 V.
Cewkę wysokiego napięcia możesz sprawdzić także pod kątem występowania przerw na uzwojeniach - oczywiście po odłączeniu jej od instalacji.
Pamiętaj o problemach, które mogą być spowodowane kiepskimi połączeniami - napisałem o tym w innym temacie: Np. problem przy połączeniu zacisku "1" cewki w.n. z masą może skutkować awarią tej cewki, a problem z połączeniem zacisku "31" modułu z masą i stacyjką może spowodować uszkodzenie modułu.
Oczywiście wymiana kondensatora to nie rozwiązanie - w wersjach z zapłonem sterowanym elektronicznie nie ma tego kondensatora. Kondensator(y?) owszem są, ale w module zapłonowym, który jest nierozbieralny, zresztą pełnią zupełnie inną rolę w tym przypadku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|